Annons
Annons

Stick-terapi

Må bra när du stickar och må bättre av att sticka!

Hej!
I senaste numret av Knitting (en brittisk sticktidning av fin kvalitet!) får man fem suveräna tips hur du maximerar hjärnans välbefinnande när du stickar. Tipsen är sin tur tagna från boken Knit for Health & Wellness av Betsan Corkhill.

Annons

Översätter här fritt de mycket goda råden:Knit for Health & Wellness

  1. Ställ dig upp, stretcha och rör dig ungefär var 30:e minut.
  2. Arbeta med ett garn som tilltalar dig för stunden, byt annars till ett garn och stickor som lockar dig.
  3. Lär dig nya saker och ta dig an nya utmaningar regelbundet så ger du hjärnan hälsosam ”näring”.
  4. Sticka i din ensamhet så känner du dig produktiv och mindre ensam. Sticka i en grupp för trevlig avkoppling, social samvaro och glada skratt.
  5. Se till att alltid ha minst tre projekt på gång. Ett avancerat för att få hjärnan att tänka på annat en problem, ett lite lagom för att hålla hjärnan igång och ett ”quick-fix” för att ge dig känslan av tillfredställelse.

Väl värda att lyssna på och ta till sig, eller hur?!
Må så stickgott 🙂
Malin

LÄS OCKSÅ

(15)
(0)



Annons



Annons

Senaste från Allers